Wat is het woord voor het volgende?

als een gebouw wordt gesloopt zie je bij de gebouwen die blijven staan sporen van waar ooit de badkamer heeft gezeten, of het trappenhuis. Nabeelden of afdrukken zogezegd. Hier bestaat een specifiek woord voor waar ik niet op kan komen. Iemand anders die dit misschien weet?

Toegevoegd na 11 uur:
ter verduidelijking voeg ik een link toe met plaatjes. Bij het eerste plaatje zie je een sloophuis waar je een aanrecht kan vermoeden, het tweede plaatje laat een gevel zien waar je overduidelijk kunt zien dat hier vroeger een huis tegenaan zat

ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen. Het was geen alledaags woord. Iemand opperde het woord "dendrochronologische sporen". Dit is het weliswaar ook niet maar komt qua ongewoonheid al een heel eind in de goede richting.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Antwoorden (8)

Zijn dat niet gewoon bouwsporen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou dat silhouet kunnen zijn?

Toegevoegd na 24 minuten:
Eventueel chromotopgrafische sporen?

Toegevoegd na 3 uur:
Ik probeer het nog een keer; Kunnen het dendrochronologische sporen zij geweest?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sloopsporen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat je contouren bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fundament?

Toegevoegd na 4 uur:
Kan trouwens ook Fragmenten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afbraaksporen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee helaas, het was een ingewikkeld woord, iets dat je niet dagelijks tegenkomt, iemand anders opperde al chromotopgrafie, dat is het welliswaar niet maar komt er qua moeilijkheidsgraad dichter bij in de buurt. Toch bedankt voor je reactie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand is je graag ter wille.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je uiterst lief en teder gebaar:))
Bouwsporen. Je kunt zien wat er ooit gebouwd is geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Is echo. Of ook residu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is residu restafval Harm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, dat klopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet inmiddels het antwoord, het is palimpsest