Volgens mij betekent Gewoerot: De grote daden van God.
rose
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Heb jij Hebreeuws gestudeerd, of ben je vergeten de bron te vermelden?
rose
13 jaar geleden
Ik weet niet meer waar ik dat heb opgepikt... ik heb i.i.g. niet hebreeuws gestudeerd. Het popte gewoon...

Andere antwoorden (5)

dat is een titel van een boek.
in het woordenboek kan ik geen betekenis vinden
13 jaar geleden
Dit kon ik vinden, De eerste zin wordt gewoerot hagesjamiem – de machten van de regen – genoemd. of het klopt weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoerot is de naam van een Joods gebed. In onderstaande bron wordt er een aantal keren naar verwezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoerot is meervoud van Gewoera. Het heeft meer dan een betekenis.
Gewoera betekend Moed, moedig, heldhaftig
Gewoerot - iemand die de leeftijd van 80 heeft bereikt of 80 jaar jubileum.
Een deel van het ochtend gebed heet Gewoerot zege.

Het stemt van het woord radicaal GWR (gezegd GEVER) dat man of mannelijk betekend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoerot betekent: machtige daden. In het Joodse gebed dat zo genoemd is wordt de Heer geprezen om Zijn ultieme kracht zoals die is getoond door de opstanding uit de dood.
Amadea