Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe noem je iemand die mensen moet ondervragen bij een sollicitatiegesprek in het Engels en/of het Nederlands ?

Ik dacht dat het recruiter was in het Engels maar dit klopt niet volgens de woordenboek en het Nederlandse exacte woord weet ik ook niet.

13 jaar geleden
in: Taal
12.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Meestal een werkgever..(A)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Personeelsfunctionaris in het Nederlands en Human resource manager in het Engels
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een interviewer......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal worden zulke gesprekken gevoerd door een personeelsfunctionaris, in het Engels is dit: personnel officer (Van Dale Groot woordenboek Nederlands-Engels.

Een recruiter is iemand die mensen werft, oorspronkelijk werd dit woord alleen gebruikt in het leger, dus het werven van soldaten.

HdW
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lid van de sollicitatiecommissie.
Tenminste: op mijn werk worden gesprekken gevoerd door 'n sollicitatiecommissie. Daar zit dan een HRM'mer bij, het afdelingshoofd en twee mensen die moeten gaan samenwerken met de sollicitant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
interviewer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding