Hoe noem je iemand die mensen moet ondervragen bij een sollicitatiegesprek in het Engels en/of het Nederlands ?

Ik dacht dat het recruiter was in het Engels maar dit klopt niet volgens de woordenboek en het Nederlandse exacte woord weet ik ook niet.

13 jaar geleden
in: Taal
12.6K

Antwoorden (6)

Meestal een werkgever..(A)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Personeelsfunctionaris in het Nederlands en Human resource manager in het Engels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een interviewer......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal worden zulke gesprekken gevoerd door een personeelsfunctionaris, in het Engels is dit: personnel officer (Van Dale Groot woordenboek Nederlands-Engels.

Een recruiter is iemand die mensen werft, oorspronkelijk werd dit woord alleen gebruikt in het leger, dus het werven van soldaten.

HdW
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een lid van de sollicitatiecommissie.
Tenminste: op mijn werk worden gesprekken gevoerd door 'n sollicitatiecommissie. Daar zit dan een HRM'mer bij, het afdelingshoofd en twee mensen die moeten gaan samenwerken met de sollicitant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
interviewer