Hoe noem jij het balkje dat je voor en na je boodschappen op de lopende band legt?

Is er trouwens een officieel woord voor?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Taal
2.1K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit vind ik wel een heel goeie vraag. Ik heb geen idee. Ik noem het gewoon balkje... of dingetje...

Het beste antwoord

Jazeker, dat heet een beurtbalkje.
De actiegroep 'Over de Balk' heeft er sinds september 2002 voor gepleit om het balkje dat bij de kassa de boodschappen van twee klanten scheidt, 'beurtbalkje' te noemen. Dat is gelukt. Het woord staat in de nieuwe Dikke Van Dale.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik weet niet of er een woord voor is. Ik zou het denk ik een scheidingsbalkje noemen, omdat het een scheiding aangeeft tussen de producten en dus de eigenaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
beurtbalkje
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
''leg het even op de band'' zeggen wij altijd. komt omdat het een draaiende band is ^^
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik noem het het ,beurtenbalkje
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat een goede vraag haha! Ik heb me dit ook zoo lang afgevraagd. Maar het heet inderdaad een 'beurtbalkje', omdat het aangeeft dat de volgende aan de beurt is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed gelezen, wikipedialezers.....Het is inderdaad een beurtbalkje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Meer betaal ik niet"- balkje
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1
da's wel een leuke