Wat is de vertaling van ""Never in the field of human conflict was so much owed by so many to so few."

Churchill.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.6K

Antwoorden (4)

Nog nooit, in geen enkele oorlog, hebben zovelen zoveel aan zo weinigen te danken gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog nooit in de geschiedenis van de oorlogvoering hebben zovelen zoveel te danken gehad aan zo weinigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zei dit in een toespraak aan het eind van 1940. Toen Hitler Duitsland de Blitz tegen Groot Brittannie opgaf. Hij spreekt hier over de jager piloten (Hurricanes en Spitfires) die er niet zoveel waren en die een invasie door Duitsland zowel te land als in de lucht hebben voorkomen. so many = de bevolking van het hele eiland, so few = de paar duizend jachtpiloten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog nooit op het gebied van menselijke conflicten, is er zo veel veel door zo velen aan zo weinigen verschuldigd.