Heeft X een bepaalde betekenis voor E. Musk?

Hij gebruikt X voor zowel zijn ruimtevaart bedrijf als Twitter. Is daar een speciale reden voor?

7 maanden geleden
in: Taal
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 maanden geleden
Hij schijnt fan te zijn van Professor X van de X-men.
Zie ook https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/stripliefhebbers-weten-wel-waarom-elon-musk-zo-geobsedeerd-lijkt-door-de-letter-x~b50fcfb0/
Thecis
7 maanden geleden
Bovendien zijn er wel meer zaken waarin hij een bepaalde "kinderlijkheid" laat zien. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld dat hij met een wasbak naar binnen kwam toen hij Twitter overnam (let that sink in). Maar ook de Tesla modellen en volgorde van de modellen. Eerst de model S, daarna de 3, daarna de X en toen het model Y (s3xy). Ook de naam van zijn kind begint met een X (X Æ A-12)

Antwoorden (1)

Musks obsessie met de letter X is zelfs voor zijn biografen nog een mysterie.
Musk zegt zelf dat hij er klaarblijkelijk een voorliefde voor heeft.
SimonV
7 maanden geleden
erotisi
7 maanden geleden
Zijn kind is ook vernoemd met een X :
X Æ A-12, uitgeproken als Ex Ash A Twelve, werd verboden omdat er getallen in de naam zitten. Het getal aan het einde van de naam is daarom vervangen door de Romeinse cijfers, die ook staan voor het getal 12. Begin mei beviel Grimes van haar eerste kind met Tesla-topman Elon Musk. Er was veel ophef over de naam van het kind. Al snel kwam het stel met de betekenis ervan. ‘De X staat voor de onbekende variabele, Æ is mijn elfenspelling van AI (liefde of artificial intelligence) en A-12 verwijst naar een vliegtuig dat de voorloper is van SR-17 (ons favoriete vliegtuig)’, schreef Grimes op Twitter.