Zoals ik het ooit op school heb geleerd, zou "also" ongeveer klinken als "alzoo".
De "S" wordt in het Duits als een "Z" uitgesproken. De "A" in dit woord is de korte klinker (zoals "A" in het Nederlandse woord "Kast"). Als het als een lange klinker werd uitgesproken had er in het Duits een "H" achter gestaan, zoals in bijvoorbeeld het Duitste woord "Jahr".
Maar de korte "A" in het Duits klinkt, net zoals de meeste klinkers, net iets anders dan in het Nederlands, en de uitspraak verschilt ook nog per streek. Want ook het Duits kent veel dialecten, net zoals het Nederlands.
11 maanden geleden

Andere antwoorden (1)

Also spreek je in het "Hochdeutsch" uit als ALSO. In verschillende dialecten krijg wel klankverbastering.
11 maanden geleden