Komt van het franse ‘bonne foi’ , goede trouw. Je gaat dus op goed vertrouwen.
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's nieuw voor me, maar dat zou inderdaad wel eens heel goed kunnen ja.......
Amadea
13 jaar geleden
Juist, het is een verbastering van het Franse à la bonne foi: 'in goed vertrouwen'.

Andere antwoorden (1)

Ik heb geleerd dat het komt van het inderdaad Franse 'Bienvenue' dat welkom betekent. Je neemt dus maar de gok dat je welkom bent, je komt 'op het welkom', op de bonnefooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Ik heb het nog even voor je opgezocht: http://www.encyclo.nl/begrip/Bonne%20fooi