Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heeft iemand tips voor het leren van franse zinnen?

ik moet voor school een hele boel franse zinnen leren maar dat wil mij niet lukken ik ben al 3 dagen aan het proberen maar het lukt me maar niet.
heeft iemand mischien een tip voor me?
ik hoor het wel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
8.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

De beste manier om een vreemde taal te leren is om liedjes indie taal te zingen ,met een nederlandse vertaling er bij ,zo dat je weet waar het over gaat ,of films met ondertiteling

Toegevoegd na 4 minuten:
Dus ook deze zinnen de gehele dag lekker zingen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ze ook oefenen op wrts, je kunt de zinnetjes op verschillende manieren leren, maar je moet ze wel zelf invoeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan. Hoe leer jij?

Kun je wel woordjes stampen? Leer het dan net als woordjes. Alsof één zo'n zin een heel lang woord is en leer die hele zin letterlijk uit je kop, door bijvoorbeeld het woordjesoverhoorprogramma wrts. Voor woordjesstampers (zoals ik) de oplossing.

Als dit niet helemaal jouw ding is, kun je proberen de logica erin te zien. Snap waarom het er staat zoals het er staat (grammatica enz.) Op die manier hoef je alleen de woordjes zelf nog te leren, de rest van de zin snap je wel. Persoonlijk ben ik erg slecht in zinsopbouwen in vreemde talen dus doe ik dit nooit.

Dit zijn vrijwel de enige twee keuzes die je hebt met zinnen leren. Ik weet het, er is weinig erger dan zinnen leren, dus héél veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon overschrijven en tegelijkertijd uitspreken dat werkt bij mijn zoon uitstekend
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding