Hoe noem je iemand met dat voortdurend vermanende, wijzende vingertje in het Engels?

Je kent ze wel, die griezels die voortdurend anderen de les willen lezen. Ze roepen je tot de orde als je door rood loopt of fietst, je hand niet uitsteekt, de deur niet openhoudt... Het lijkt een hobby voor deze zuur kijkende en mopperende landgenoten. Hoe noem je zo iemand in de Engelse taal.

Weet jij het antwoord?

/2500

Die zou je een 'admonisher' (=vermaner) kunnen noemen. . . . En een eigenlijk wel heel grappig synoniem ervoor blijkt 'Dutch uncle' te zijn. ʹDutch uncleʹ

Toegevoegd op 18 oktober 2020 10:23: tekst

Gezien de toon van je vraagstelling en de voorbeelden die je noemt waarop je wordt bekritiseerd kan ik maar twee Engelse woorden bedenken: Met stip op 1: parents Op een goede tweede plaats: teachers

Ik kwam uit op "Sourpuss" En dan via de onderstaande site nog een stuk of 20 synoniemen. Daar zit vast een geschikt woord tussen. Er was ook nog een woord met "acid" maar daar kan ik niet opkomen.

Bronnen:
https://thesaurus.yourdictionary.com/sourpuss

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100