Wat is de betekenis van BALR?

Ik zie de jeugd soms rondlopen in kleding met 'BALR' erop. Ook hoor ik mijn jongste nog weleens roepen: "Dat is echt BALR!" Joost mag weten wat hij hiermee bedoelt. Als ik mijn zoon mag geloven, heeft de merknaam in een bepaalde context ook een betekenis. Hij wil alleen niet zeggen wat, want zoiets begrijp ik toch niet volgens hem. Kortom, wat betekent BALR?

3 jaar geleden
in: Taal
8.3K

Antwoorden (1)

Het is de naam van een kledingmerk dat werd opgericht door de Nederlandse voormalige beroepsvoetballer Demy de Zeeuw samen met twee internetondernemers (ook afkomstig uit de voetbalwereld). Dit label is in een paar jaar uitgegroeid tot een bekend lifestyle merk. Het is met name bekend door de ontwerpen van luxe sportkleding met de kleuren zwart en wit.

Het is een samentrekking van baller, een sporttalent dat een leven leidt met veel geld, mooie auto’s, dure hotels, grote huizen en knappe vrouwen.
De achterliggende betekenis is dat mensen die Balr dragen zich net zo succesvol voelen als die rijke voetballers met hun luxe leven.
Amadea