Is dit goed Nederlands: "Misschien had het dan gewerkt"?

Ik ben een singer-songwriter en ik vroeg me af of dit een goedlopende Nederlandse zin was:

Is de zin: Misschien had het dan gewerkt

Wel een goed lopende zin? Is van: “Misschien had het dan wel gewerkt tussen ons” maar dat is te lang natuurlijk als je gaat zingen.

Ik hoop dat iemand mij de bevestiging zou kunnen geven of het “zou kunnen” of niet

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Taal
1.4K
Inekez1
3 jaar geleden
Het is een prima zin. Maar als songwriter heb je ook nog zoiets als artistieke vrijheid. Je mag in een liedje of songtekst ook best zinnen of zinsconstructies gebruiken die eigenlijk geen goed Nederlands zijn.
paulus811
3 jaar geleden
Klopt wat Inekez1 zegt, luister maar eens naar Blöf, daar is soms geen touw aan vast te knopen. Mijn schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten want ik heb nog wel wat. Ehhhhhh
tinus1969
3 jaar geleden
Acda en de Munnik werden beroemd met het zinnetje 'ik ben mezelf niet of nooit geweest', en dat is geen goed Nederland, want grammaticaal incorrect (door inconsistent gebruik hulpwerkwoorden). Dus er kan veel, als je het maar met overtuiging doet.

Antwoorden (1)

Ja, dat is een correct Nederlandse zin. Verder valt hier weinig kennis vermeerderends over te schrijven.
Amadea