Krijg je 2 zinnen als je een komma gebruikt?

Stel je hebt de zin: "Ze gingen weer naar binnen en gingen zwemmen, Raza ging glazen halen tot hij achter zich een geluid hoorde, hij draaide om en hoorde Kijk voor je!"

Zijn dat dan 2/3 zinnen door de komma's? Bedankt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Taal
1.5K

Het beste antwoord

Neen, dan moet je de zinnen afsluiten met een punt.
Ze gingen weer naar binnen en gingen zwemmen.
Raza ging glazen halen tot (beter is TOT te vervangen door TOEN) hij achter zich een geluid hoorde.
Hij draaide om en hoorde Kijk voor je!

NB: als je iets doet TOT betekent dat, dat je daarna stopt:
Ik doe het TOT dat jij klaar bent. (en daarna niet meer)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee. Dit zijn drie zinnen die zeer onlogisch aan elkaar geplakt zijn met komma's. Daar klopt grammaticaal niks van. De komma's moeten punten zijn en de laatste hij begint dan met een hoofdletter. In de tweede zin behoort geen 'tot' maar 'toen' te staan. In de derde zin komt na hoorde een dubbele punt en staat Kijk voor je! tussen aanhalingstekens.
Amadea