In wat voor zin gebruik je lieve lust?

Gebruik je het als:
Bevredig jij mij tot lieve lust
of
Bevredig jij mijn lieve lust?

Of kan lieve lust niet zo gebruikt worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Geen van beiden. Lieve lust heeft helemaal niks met lust te maken in welke vorm dan ook, en al helemaal niet met bevredigen. Lieve lust gebruiken we als iemand ergens niet bepaald zuinig mee is, en dan meestal in overdrachtelijke zin. Schreeuwen alsof het een lieve lust is. Of knoeien. Of schelden. Of je kunt je ergens aan te buiten gaan, snoepen ofzo, of een hobby, en dan is het vermoedelijk echt een lieve lust, ofwel een hobby of liefhebberij. Lust betekent in dit verband zoveel als liefhebberij, iets dat je graag hebt of doet.

Hierin bijvoorbeeld: 'Hij scheldt, vloekt, tiert en belasterd alsof het een lieve lust is....'

Ik zou het toch wat anders aanpakken: Hij kan vloeken dat het een aard heeft, maar hij turnt dat het een lieve lust is.

Ik moet verplicht uit eten,maar het is niet mijn lieve lust!

Enneh... Zeg lieve, lust jij aardappelen?

Zij bevredigden elkaar dat het een lieve lust was.

dat het een lieve lust was. das een uitdrukking. en staat voor t feit dat je royaal gebruikt maakt van het geen waar je mee bezig bent. bijvoorbeeld snoep eten. hij at snoep alsof het een lieve lust was. in jou zin word het woord lust op een heel andere manier bedoelt en heeft niks met royaal te maken

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100