Is het meervoud van spork, sporks of sporken?

Ik bedoel het bestek wat een lepel en vork in 1 is.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Taal
2.5K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
"Spork" is een samentrekking van het Engelse "spoon" en "fork".
De Nederlandse naam is "lork", van "lepel" en "vork"
LeonardN
5 jaar geleden
Ik ken spork als een Engels woord, en lork niet als een Nederlands woord. Ik kan van spork of lork als Nederlands woord geen echt overtuigend bewijs vinden.

Antwoorden (1)

fremar
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ en sporken is eten met een spork. Een spork is handig voor in de kampeeruitrusting.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Is "sporken" een bestaand werkwoord ?
Da's nieuw voor mij. Ik ken wel "oplepelen", maar niet "lepelen" of "vorken", als werkwoord bij het eten. Bijzonder dat "sporken" dan weer wel bestaat.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een spork is een lepel (spoon) en vork (fork+knife). De vork heeft een kartelrandje om mee te snijden.
https://natuurgadgets.nl/blog/spork/
Misschien typisch voor Vlaanderen. Niet eten met vork en mes, maar sporken (schoffelen) met je spork.