Waarom is een boek uit, maar een film afgelopen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Taal
1.6K
Amadea
5 jaar geleden
Een film komt na verloop van tijd vaak wel uit, namelijk op dvd.

Antwoorden (3)

Stel je een filmrol voor zoals vroeger in de bioscoop, deze rolt af naarmate de film vordert, en op het einde van film rolt het celluloid van de reel, en zo hebben mensen dit opgepakt als een film is afgelopen... van de reel afgelopen. Boeken eindigen niet zoals een film, er bestaat niet zoiets als een uitgeverij voor films, een boek geef je uit, en lees je uit. Een film daar in tegen wordt groots aangekondigd en dan ge-released en dan in de bios vertoond, dus je probeert twee totaal verschillende dingen te verenigen wat niet kan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het lezen van een boek is een veel actievere bezigheid dan het kijken van een film. Een film loopt (meestal) vanzelf verder als je het kijken onderbreekt. Een film loopt dus ook vanzelf af.

Het verhaal van een boek gaat echter niet vanzelf verder: dat moet je zelf veel actiever in je opnemen om het einde te bereiken. Pas als je de laatste pagina's van het boek hebt gelezen, is het einde bereikt en het verhaal uit.
Antoni
5 jaar geleden
Een film loopt vanzelf en als het einde is bereikt, is de film afgelopen en ken je de afloop van het hele verhaal.
Lezen moet je zelf doen en je begint te lezen van het begin tot het einde. Aan het einde van een boek hoeft het verhaal nog niet afgelopen te zijn. Het boek is echter wel uit, verder lezen kan je niet.
amc