wat betekent de uitdrukking 'wir haben sauerkraut in de lehrerosten gefunden" ofzoeits?

het is een soreekwoord weet iemand wat het betekent?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Taal
1.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ich habe Sauerkraut in meinen Lederhosen
Antoni
5 jaar geleden
"Wir haben Sauerkraut in der Lederhose gefunden." betekent "We hebben zuurkool in de lederhose gevonden.". Een lederhose is een Duitse en Oostenrijkse traditionele leren broek. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Lederhose.

Antwoorden (1)

De uitdrukking betekent op zich niets
Ich habe Sauerkraut in Meiner Lederhose gefunden,( oder Bayerisch: Sauerkraut in Meine Lederhosen)
Het is een regel uit een spotliedje over het leren van de Duitse taal door buitenlanders.
De eerste Duitse woorden die men makkelijk leert zijn Sauerkraut und Lederhosen en die worden dan te pas en te onpas gebruikt.
https://www.youtube.com/watch?v=2w_mBnzyVTg
Luister ongeveer 0.32
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
SentWierda
5 jaar geleden
Misschien zoek ik er teveel achter - maar is de uitdrukking wel zo onschuldig?