Is het liebling filme of lieblingsfilme?

Is het liebling filme of lieblingsfilme? als het nodig is stuur ik de omringde zin ook.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
1K

Het beste antwoord

Geen van beide.
Zelfstandig naamwoord dus hoofdletter L : Lieblingsfilm en zonder e.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ extra: Die Lieblingsfilm GmbH is een Internationale filmproductiemaatschappij in München
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Om het dan maar compleet te maken:
Enkelvoud: Mein Lieblingsfilm ist ....
Was ist dein Lieblingsfilm?
https://books.google.nl/books?id=m_2xvo4VyIkC&pg=PA35&lpg=PA35&dq=lieblingsfilm&source=bl&ots=HDuaKDislu&sig=qCR0WDzE-AmF6KFnZ5t0VXqTyZQ&hl=nl&sa=X&ved=0ahUKEwj5-9-pnNvZAhXMCsAKHfjfAbA4ChDoAQguMAE#v=onepage&q=lieblingsfilm&f=false Meervoud: die Lieblingsfilme unserer Redaktion sind ....
http://www.rp-online.de/kultur/film/das-sind-die-lieblingsfilme-unserer-redaktion-iid-1.4121087
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dankje ... ...