Wat wordt er bedoeld met: 'vamos'?

De laatste tijd hoor ik steeds meer mensen het woord 'vamos' gebruiken, ook op de dansschool gebruikt de docent altijd het woord 'vamos girs'. Mijn vraag is, wat voor betekenis heeft het woord 'vamos' in de zin?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
14.2K
Cryofiel
11 jaar geleden
Leuk dat het gebruik van 'vamos' weer terugkomt - het is intussen lang geleden dat het uit de mode raakte. Soms hoorde je ook 'vamanos' - komt dat ook weer terug?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vamanos heb ik nog niet echt gehoord. Maar vamos wel al heel vaak, erg leuk inderdaad. :)

Het beste antwoord

Het betekent: laten we gaan. De dansschooldocent bedoelt het op jullie aan te moedigen: Kom op, meisjes, we gaan knallen!
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

vamos betekend "laten we gaan" of gewoon "gaan".
er was eens een liedje vamos a la playa wat betekend laten we naar het strand gaan.
de V word trouwens uitgesproken als een B.
nu word het vaak gebruikt in NL als "laten we gaan , kom op, schiet op ".