hoe zeg je "Nederland" in het Schots Gaelic?

Ik wil graag kunnen zeggen; Ik kom uit Nederland, in Schots Gaelic. Ik kan alleen nergens vinden hoe je het woord Nederland (of eventueel Holland) kan zeggen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.4K

Het beste antwoord

Ik heb geen idee hoe je het uitspreekt, maar volgens een Engels-Schots Gaelic is het woord voor Nederland

"Na Tìrean Ìsle"

(wat weer letterlijk de lage landen betekend)

Als je doorklikt zie je dat het volgens een gebruiker (die de taal vloeiend spreekt) een 3-sterren woord is, dat betekend dat het een door die persoon bekende en gebruikte uitdrukking is. (Voor zover dat iets waard is).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In het Iers Gaelic is het: An Ísiltír.
Dat heb ik gevonden door op wikipedia Nederland op te zoeken en vervolgens naar een andere taal te gaan. Op die manier kon ik meer vragen van GoeieVraag oplossen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb nog even verder gezocht en kom dan op hetzelfde antwoord als mijn bovenbuurman: Na Tìrean Ìsle.
Bron: de tweede bron