Hoe kan je makkelijk franse onregelmatige werkwoorden onthouden?

Het gaat hier om werkwoorden in de tijden imparfait, present, futur en passe compose.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
1.8K

Het beste antwoord

Niet, daar is maar een oplossing voor : het betere STAMPWERK... gewoon leren, een rijtje in je hoofd stampen.
En herhalen, pauze nemen, en leren, stampen en herhalen... Niet op 'n forum gaan zitten 'spelen', maar leren en stampen en herhalen! Eindeloos herhalen totdat je het kunt.
Mit nach bei seit, 'n Duits rijtje [helft ongeveer aus ausser ....] wij hebben allemaal rijtjes moeten stampen, er is niets leuks aan, voor mij is het zo'n 40 jaar geleden en geloof me ik had ook leukere dingen te doen, maar 't moest en ik heb m'n diploma gehaald, want daar gaat het om!

Doe je best, ga stampen en herhalen en genoeg pauze tussendoor... Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
Eindeloos herhalen totdat je het ...*KENT*... ["kent" van het ww kennen -weten- of "kunt opzeggen" is van het ww kunnen] foutje ...sorry!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Werkt wel alleen als je op tijd begint. Als je één dag voor een proefwerk begint met stampen, ben je alles de volgende dag weer vergeten. Zeker als je geen talenknobbel hebt. Inderdaad gewoon ruim op tijd beginnen en elke dag een beetje. Niet teveel in een keer.

Andere antwoorden (1)

maak er een liedje van :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik snap de min niet, dit is een prima manier.