is "that's pretty pretty" een correcte vetaling van "dat best mooi" ?

pretty staat zowel voor mooi als "best" (als in: dat is best leuk - that's pretty nice)

Toegevoegd na 53 minuten:
bedacht me net, pretty is ook een achternaam, een voornaam kan ezelf kiezen dus dat zou ook pretty kunnen zijn. je zou met iemand kunnen trouwen die ook pretty heet dan is de volgende zin: dat is best mooi pretty (vooraam) pretty (achternaam) pretty (achternaam echtgenoot). het volgende:

that's pretty pretty, Pretty Pretty-Pretty!

is deze zin nog steeds correct?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er staat toch "is", wat is je punt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat geen 'is', Menno. Lees je vraag nog maar eens. Overigens, hoe kóm je erop?! (je toevoeging) :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boven niet in de uitleg wel.

Het beste antwoord

Het is op zich een correcte vertaling, maar netter staat het om bijvoorbeeld 'That's quite pretty' te gebruiken. Zelfde betekenis, geen onnodige dubbele woorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, het is correct maar kan verwarrend overkomen. Je kan beter 'quite pretty' gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
taalgezien is het correct, maar het klinkt voor geen meter en het zal niet in de spreektaal gebruikt worden. Het is beter om er een andere zin van te maken zodat je deze combinatie vermijdt.

That's kind of nice, that's really pretty enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pretty pretty is een overtreffende trap waaruit bewondering doorklinkt. Behoorlijk mooi zou dan de vertaling zijn. Zoiets als vet cool. Het is niet alleen cool, het is vét cool.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
that's pretty pretty betekent zoiets als: dat is vrij behoorlijk

volgens mij moet het "most beautiful" zijn