Moet er altijd een komma geplaatst worden tussen twee werkwoorden?

Of niet altijd het is mij echt niet duidelijk wat de vaste regel hiervoor is.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
15.3K
Antoni
6 jaar geleden
Noem eens een paar voorbeelden waar je moeite mee hebt, want nu is je vraag niet echt duidelijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, die plaats je alleen tussen twee persoonsvormen. In de zin: "Ik had jou wel een willen horen zingen" plaats je dus geen komma's tussen de werkwoorden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het publiek dat mij heeft horen zingen, gaat nu snel naar huis.

Antwoorden (1)

Je hoeft niet altijd een komma te plaatsen tussen twee werkwoorden.
Op het Taaladviesnet zegt men hierover het volgende:

Ja, tussen twee persoonsvormen komt in het algemeen een komma: Toen ze dat verteld had, begon iedereen te juichen. Alleen in heel korte zinnen kan de komma achterwege blijven: Wat je zegt ben je zelf.

Op deze site staat ook een heel uitgebreide uitleg van deze gramaticaregel, met diverse voorbeelden.
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Ik zou jou wel eens hebben willen zien durven blijven staan kijken.
AnnBoo8146
6 jaar geleden
En dat is geen komma te weinig!