Engels brief, datum notatie?

hoe moet je in een zakelijke brief (formeel) een datum notatie doen in het engels?

26th May, 2010 (en dan kleine th boven)

26 th May, 2010

26 May, 2010

of misschien iets heel anders?

heb het nodig voor me examen haha

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
17.8K

Het beste antwoord

Je mag een aantal noteringen gebruiken.

In de bronnen zie je dat je zowel "26 May 2010" & "May 26, 2010" mag gebruiken.

Over het algemeen worden de kleine lettertjes (de th) niet meer gebruikt omdat de foutkans daarmee toeneemt. Je gebruikt "th" alleen na 4 t/m 0, bij 1 gebruik je "st", bij 2 gebruik je "nd" en bij 3 gebruik je "rd". Het kwam erg veel voor dat hier fouten werden gemaakt. Daarom is de notering zonder toevoeging na de dag, volledig geaccepteerd.

Ik zou wel altijd de maand voluit schrijven, sommige mensen interpreteren onze notering van 02-07 als 7 februari in plaats van 2 juli.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoe wij het hier op het werk gebruiken:

(Plaatsnaam,) 26 May 2010

Dus net zoals in het Nederlands, alleen de maand met een hoofdletter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is precies het punt van mijn reactie bij je vraag, Le0n: straks op het examen moet je het doen zoals je het geleerd hebt, niet op één van de manieren die daarnaast ook nog gebruikelijk zijn.
Nog iets heel anders!

May 26th, 2010. (Denk aan de punt op 't eind!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helaas is dit fout. het is: May the 26, 2010 (volgens leraar op mijn school)