Bestaat het woord dialogaal, dus geen diagonaal?

Ik vind het op t internet nergens, maar in mijn boek spreekt men over dialogaal professionaliteit

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
2.1K
Amadea
6 jaar geleden
Dan zou er taalkundig gezien 'dialogale professionaliteit' moeten staan.
Amadea
6 jaar geleden
In het Woordenboek der Nederlandsche Taal vind ik wel dialogerend en dialogisch.
LeonardN
6 jaar geleden
Ik vinde 2090 maal op internet.
https://www.google.nl/search?q=%22dialogaal%22

Antwoorden (1)

Het is een vertaling van het Engelse "dialogal": betrekking hebbende op de dialoog.
SimonV
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Maar dan wel een foutieve vertaling, want het woord bestaat in het Nederlands niet.
SimonV
6 jaar geleden
Klopt. Zo zijn er veel meer woorden: http://www.dejongenskamer.nl/anglicismen.htm
LeonardN
6 jaar geleden
Zal altijd mijn afwijking blijven, maar mist er dan geen "Nee" in het antwoord? Nu lijkt je antwoord "ja" te impliceren.
SimonV
6 jaar geleden
De vraag is of het woord bestaat. Het wordt gebruikt in Nederlandse wetenschappelijke artikelen. Dus ja.
Is diagonaal een Nederlands woord: nee.