A silk dress ornamented with gay ribbons Wat zijn gay ribbons ?

A silk dress ornamented with gay ribbons. Is een stuk tekst uit het boek The nutcracker and the mouse king. Nu vroeg ik mij af wat gay ribbons zijn?
Dan bedoel ik natuurlijk niet het regenboog lintje.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Het beste antwoord

Dat zijn vrolijke linten. Dus linten in leuke fleurige kleuren.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dus bijvoorbeeld zoiets: https://img0.etsystatic.com/188/0/14876959/il_340x270.1349138814_g0nz.jpg
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel

Andere antwoorden (1)

Afhankelijk van wanneer het boek geschreven is, kan het verschillende betekenissen hebben. Als het erg recent geschreven is, betekent dit versierd met dingen zoals in de volgende link: http://beginningandend.com/state-college-professor-forces-students-to-wear-gay-pride-ribbons/ (let niet op het artikel). Het zijn dan soort "strikjes" met de kleuren van de gay-pride. Als het boek redelijk oud is, kan het betekenen dat het versierd is met "vrolijke" of "felle" "strikjes"/kleuren

Toegevoegd na 48 seconden:
Omdat je zelf zegt niet het homolintje, neem ik aan dat het boek best oud is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is negeert 200 jaar geleden in het Duits geschreven.