Er zijn mensen op Texel die inderdaad met een sterk Texels accent spreken.

"Texelse dialect heeft een verwantschap met het West-Friese (Noord-Holland) dialect."
6 jaar geleden
Of het ook voor schapen geld vermeld het onderzoek er niet bij maar van Geiten hebben ze ontdekt dat er verschillen in het mekkeren kunnen zitten per boerderij.
Maar als het bij geiten kan en dolfijnen en vogels , waarom zou het ook niet bij texelaars of schapen in het algemeen kunnen? Wat betreft Tesselaars (inwoners van Texel) heeft LeonardN het antwoord al gegeven. Het is verwant met het West Fries.

Toegevoegd na 1 minuut:
Geiten in de 1e zin moet met een kleine letter i.p.v. hoofdletter.