Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je Frans leren verstaan en volgen door tv kijken?

Ik kijk op YouTube een Franse kinderserie om mijn Frans te verbeteren. Zal mijn Frans op ten duur beter worden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
2.8K
Erna55
6 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/werk-onderwijs/taal/vraag/628212/engels-frans-luistervaardigheid-binnen-weken
Erna55
6 jaar geleden
Dit doe je ju al een aantal weken. Heb je al vooruitgang gemerkt ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja het zou kunnen. Ik raad je het meest aan om een app te downloaden en een beetje woordjes te oefenen en zinnetjes te leren. Zo kan je nog een woordje spreken ook! Van onthouden en luisteren kun je weer spreken en als je dat kunt, herken je het woord en weet je het te vertalen.

Frans is echt een hele mooie taal
Francais c’est un Belle langue❤️

Au revoir
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In principe wel, maar niet op een redelijk niveau.

Iemand die op tv kijkt naar een programma in een andere taal zal er altijd iets van opsteken, al is het maar een woord per dag.

Echter een taal beheersen zonder dat men klassikaal les krijgt is bijna onmogelijk.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Ik zou jou eerst aanraden om te beginnen met de app "Duolingo". (Wat betreft jouww context, kan het alleen van Engels naar Frans, en niet van Nederlands naar Frans).

Duolingo is echt een hele leuke app waar je ook punten mee kan verdienen e.d.

Zodra je er een paar weken in zit, en enige basiskennis hebt opgebouwd, dán is het handig om te beginnen met het kijken van Franse kinderseries (of wat dan ook) om je luistervaardigheden te verbeteren.

Bonne Chance!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding