Is geluk positieve toeval , en pech negatieve toeval?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
positief toeval is niet altijd geluk hoor, naar mijn mening is geluk een moment opname.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet iedereen gelooft in toeval. B.v. mensen die in God geloven, zijn geneigd om te geloven dat iets een doel heeft. Dat kan positief en negatief zijn.

Geluk en pech, zijn ook maar zeer subjectieve zaken,
behalve voor de persoon die iets als pech of geluk ervaart. Soms kan pech uitmonden in geluk, en andersom.
Als je in de loterij een Ferrari wint, en daarmee tegen een boom rijdt, liggen pech en geluk heel dicht bijelkaar.
En als je door je huisbaas uit je huis wordt gezet, heb je verschrikkelijke pech, maar je denkt daar anders over, als
je na een paar maanden een veel leuker en misschien nog
wel goedkoper huis vindt. Dat geluk, had je door de pech nooit gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geluk en pech zijn idd relatief: als ik 250 euro win in de loterij, heb ik dan geluk dat ik 250 gewonnen heb of pech dat ik de 100.000 niet heb gewonnen?