Bestaan er al veel peuterscholen in Nederland waar aan Engelse ( amerikaanse taal ) vorming word gedaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (2)

Veel niet, maar er zijn al wel peuter- en kleuterscholen waar Engels wordt onderwezen. Vooral op Montessorischolen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Peuters krijgen nog geen les. Op de peuterspeelzaal wordt spelenderwijs aan de ontwikkeling van de kinderen gewerkt. Zij leren samenspelen doen mee aan groepsactiviteiten, er wordt gespeeld, gezongen, geknutseld, voorgelezen etc. Er wordt aan alle ontwikkelings gebieden gewerkt, maar niet door les te geven, maar door stimulering. Ook taal wordt gestimuleerd. Er wordt met de kinderen gepraat, er wordt voorgelezen en gezongen. Een vreemde taal wordt niet onderwezen (voor kinderen die thuis een andere taal dan Nederlands spreken, ligt dit uiteraard anders).

Wel zijn er peuterspeelzalen/kindercentra waar Engels de voertaal is. Internationaal kindercentrum The Lorax (zie bron 2) is hier een voorbeeld van. In dit kindercentrum spreken de leidsters Engels en geen Nederlands.
Voor de rest is de kinderopvang hetzelfde als de opvang in Nederlandstalige kinderopvang-peuterspeelzalen. Alleen wordt alles in het Engels gedaan.