Hoe kun je Engels leren met Engelse ondertiteling tijdens films kijken als je het niet verstaat?

Heey,

Ik ben begonnen met Engelse films kijken met engelse ondertiteling om mijn Engels te verbeteren. Hoe kun dit mijn engels verbeteren als ik niks van de film snapt?

Toegevoegd na 20 uur:
Ik ben op Netflix films gaan kijken met engelse ondertiteling in plaats van Nederlandse omdat dit mijn Engels zou verbeteren. Maar door dit te doen snap/versta ik de hele film niet! Hoe kan dit dus mijn engels verbeteren??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
2.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het werkt op de lange termijn. In theorie zou je zelfs zonder ondertitel op deze manier Engels kunnen leren, net zoals een kind de moedertaal leert zonder ondertitel in 'babytaal'. Maar het duurt wel een tijdje...
dudemeister
6 jaar geleden
kijk op de BBC naar series ed - betere series als op de Ned televisie - en zet via teletekst - 888 - de subtitels aan, maar probeer vooral te luisteren en minder te lezen, je zal zien dat het beter gaat op den duur.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
het klinkt alsof je woordenschat nog niet groot genoeg is. die kan je beter vergroten door een EN boek te lezen met een EN-NL woordenboek erbij, dan door films te kijken die je niet verstaat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zo leer je hoe de woorden die worden uitgesproken geschreven worden. Als je heel weinig kennis hebt van Engelse woorden, dan is het beter om met Nederlandse ondertiteling te kijken en dan te zien of je een connectie kunt leggen tussen wat wordt gezegd en wat de Nederlandse betekenis is hiervan. Zo leer je de betekenis van verschillende Engelse woorden. Maar als je ook geen connectie kunt leggen tussen Engelse woorden en de Nederlandse betekenis, dan is je kennis van de Engelse taal erg beperkt en is het beter om te beginnen met het leren van Engelse woordjes en simpele zinnen en deze dan via een woordenboek te leren vertalen. Of andersom; Nederlandse woorden vertalen naar het Engels.

Antwoorden (1)

Probeer het eens met Nederlandse ondertiteling en probeer zo min mogelijk naar de ondertitels te kijken en goed te luisteren. Daarnaast is het handig om met wat makkelijkere films te beginnen die je ook leuk vindt, want daar doe je het een beetje voor.