Is er een verzamelwoord voor spullen als spiegeltje, pincet, eeltvijl, kam, nagelschaartje? Het liefst een kort woord of korte omschrijving.

Ik heb een laatje met allerlei spullen: nagelvijl, spiegeltje, epilator enz. Er zit geen oogschaduw en nagellak in en het is ook niet alleen voor handen of voeten.
Nu wil ik een sticker plakken op dat laatje en zoek daarom een korte omschrijving. Het is niet 'make-up' en ook geen 'nagelgarnituur'. Maar wat dan wel? Schoonheidsgereedschap dekt de lading wel, maar is erg lang voor op zo'n laatje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb mijn eerdere vraag verwijderd, omdat (gezien de antwoorden) niet duidelijk was wat ik bedoelde. Ik probeer het nu nogmaals met een wat gewijzigde vraag.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
2.4K
Rieneke1
6 jaar geleden
Doe gewoon een stickertje diversen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zoek een klein plaatje van een hoofdje, een handje en 1 van een voetje, plak dat op het stickertje en plak dat op het laatje.
Je maakt het veel te moeilijk voor jezelf door ons namen te laten bedenken die je mogelijk niets zeggen, denk simpel, zodat jij weet wat er in het laatje te vinden is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verzorging algemeen
TurfGraver
6 jaar geleden
Troep

Het beste antwoord

- Gerei
- Outillage
- Tools
- Beauty Tools
- PV-gerei

PV staat voor persoonlijke verzorging, term wordt ook gebruikt bij Thuiszorg.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ga voor PV gerei.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kort maar krachtig!

Andere antwoorden (2)

Het verzamelwoord hiervoor is 'toiletgerei'.....dit dekt de lading meteen.
Toiletgerei, toiletartikelen of toiletspullen bestaan uit dingen als ; kam, zeep, nagelgerei, shampoo, gebitsverzorging en meer van dit soort spullen dat je nodig hebt om je toilet te maken. Je doet ze ook in een 'toilettas' als je op vakantie gaat.
amc
6 jaar geleden
Ja: dat laatje is jouw necaissaire. Want wat erin zit heb jij nodig voor het onderhouden van haren en nagels.
Amadea
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
???
Een necaissaire is een etui met toiletbenodigdheden. Toiletbenodigdheden kunnen ooik tandenborstel, tandpasta, zeep, shampoo, oogschaduw etc. zijn. Die heb je niet nodig voor het onderhouden van haren en nagels.
SimonV
6 jaar geleden
Op zich gold voor mijn antwoord hetzelfde, heb ik dus maar verwijderd. Daarnaast is een laatje geen tas of etui, kan dus geen necaissaire zijn.
En de vraag is niet hoe het laatje genoemd kan worden, maar wat het verzamelwoord voor de artikelen is. Neemt niet weg dat necaissaire misschien toch gekozen wordt omdat het zo'n opvallend woord is dat VS direct weet wat er mee bedoeld wordt. ;-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoewel spelling eigenlijk buiten beschouwing zou moeten blijven, is niet een correctie nodig. Het woord wordt gespeld als necessaire.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
.... is hier een correctie nodig ...
Amadea
6 jaar geleden
Zo heb ik het toch ook geschreven?