Huilen Duitse babies anders? ( zie uitleg )

schijnen te verschillen van andere baby soorten ( vertlelde mij net een universitair type )

zijn hier ook geluidsdragers ergens van te vinden ?

Toegevoegd na 46 minuten:
psps ik ben zelf 50% duits ( halfbloed nederlands...) de reden van deze vraag is niet dat ik iets naars bedoel met duits : maar taalvorming intresserd mij enorm

mijn tik is ook nog eens dat ik chinese en japanse filosofie heb gestudeerd veel in mn leven zodat mn vraagstelling een beetje haaikoe achtig is...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 maat hoe gv verslaafd ben jij je heb afkickmiddlen nodig zie je nog wel buitenlucht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Do not jump to conclusions please! Verwijd je blik en ga andere mogelijkheden na.
Psst slapen doe ik niet veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang dat dat universitaire type jou aardig voor de gek aan het houden is. Foei, hoe durft ie.
jc54
13 jaar geleden
En als ik je nou vertel, dat Onze Lieve Heer Sjefke heette, geloof je dat dan ook?
Duits baby's huilen dan zeker met de zgn. ringel-s.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die bewering klop dat ongetwijfeld. Ik heb wel een beetje moeite met babysoorten bedoel je nationaliteiten of rassen of wat anders.
Een tip de volgende keer vraag je meteen hoezo, wat is er anders, volgens wie etc. en dan geef je mij het antwoord want dat vind ik heel boeiend.
Misschien een leuke voor wetten dass! kies drie huilende duitse babys tussen 50 europiaantjes van andere nationaliteit. Misschien dat je van sauerkraut ook sauer wordt en harder gaat brullen. Maar serieus stuur me een PBtje als je het antowoord of geluid hebt.
Ik vind de vraag in elk geval geweldig/
Ik heb ook wel een gehoord dat vokgels uit andere landen andere geluiden maken maar van huilende baby`s heb ik nog nooit zoiets gehoord.
Zelf zie ik nog eerder die italiaantjes tot die dingen in staat vooral de jongetjes op een gemengde afdeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XD Daphne heeft gelijk:P

Antwoorden (2)

Das Baby schreit.
http://www.youtube.com/watch?v=KX55bhdQOGg&feature=related

Het klinkt inderdaad wat vreemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pluus eins okee
Het klopt inderdaad, daar is onderzoek naar gedaan.

Maar het geldt niet alleen voor Duitse baby's, baby's uit elk taalgebied huilen (enigszins) karakteristiek voor dat taalgebied. Dus Belgische baby's huilen weer anders dan Chinese baby's of Amerikaanse.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik herinnerde me dat ik ergens zoiets gelezen had, nu heb ik er ook nog een bron bij gevonden!
rose