Ben ik italiaans en sardijns???

Hey mijn moeder is italiaans en mijn vader sardijns. En ik wil graag weten of ik dan sardijns en italiaans ben.
Misschien een domme vraa maar ik twijfel want sardinie is wel een eiland maar het is wel van italie dus help me !!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
2.1K

Antwoorden (2)

Het ligt eraan waar jij geboren bent.
Stel je bent in Oostenrijk geboren, dan ben je Oostenrijks en Italiaans en Sardijns van afkomst. Of Italiaans van afkomst omdat Sardinië ook Italië is
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als ik jou was zou ik zeggen;
'Ik ben Italiaan met Sardijnse roots'. Dit geldt uiteraard alleen als je in Italië geboren bent.
Ben je in Nederland geboren dan is jouw nationaliteit Nederlands. Je bent dan Nederlander met Italiaanse roots. Je moet Sardinië eerder zien als een regio van Italië en aangezien Italië een natie (land) is, is dit ook jouw nationaliteit als je daar geboren bent.
amc