Is de uitspraak "ik heb maar één baan nodig!" filosofisch? (zie uitleg)

Als je nadat je aanstaande ontslag bekend is, maar je bent nog in dienst, zegt: "ik heb maar één baan nodig!" Is dat dan filosofisch?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
1.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is lachen als een boer met kiespijn...!!!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt Freek, helemaal waar!

Antwoorden (1)

De opmerking "ik heb maar één baan nodig" is een uitspraak van iemand die blijkbaar vindt dat hij of zij niet zonder baan kan, maar ook niet meerdere banen tegelijk wil doen. (Ik zou 'm zelf bijvoorbeeld prima kunnen onderschrijven.)

Filosofisch betekent zoiets als "verband houdend met de filosofie". Filosofie betekent zoiets als "zucht naar/liefde voor wijsheid".

Ik zie geen overeenkomsten.