als je in je eentje praat leer je dan goed de taal

ik heb taal probleem. Als ik in mijn eentje praat kan ik beter nederlands praten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (9)

Je wordt dan natuurlijk niet gecorriceerd als je iets fout zegt, maar het is zeker een goede oefening om te denken en te praten te gelijk.
Ik bedoel ik kan mij voorstellen dat je bij een vreemde taal toch in je hoofd de zinnen maakt en het dan uitspreekt.
Ik heb namelijk dat zelf met engels praten. In mijn hoofd weet ik precies wat ik moet zeggen in het engels en als ik het moet zeggen lukt het helemaal niet.
Dus oefenen is zeker helemaal niet verkeerd.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar dan moet je wél jezelf 'opnemen'.
Zodat je terug kunt luisteren hoe je praat en klinkt, en dan kan je heel goed oefenen om klanken beter uit te spreken.
Het is even een beetje gek, maar ik weet, dat het echt werkt.
Je zou bijv. een stukje uit de krant hardop kunnen voorlezen, en dan terugluisteren.

Ik heb dit gedaan met een cassette-bandje, en een engels boek. Zo hoorde ik, waar ik nog geen goed engels accent had, en kon dat oefenen, weer inspreken en terugluisteren, nét zolang, tot je tevreden bent.

Kijken naar kinderprogramma's helpt je om je woordenschat te vergroten. Kijk bijv elke dag naar het jeugdjournaal op Nederland 3.

En je kunt ook proberen een taalmaatje te vinden. Dat zijn mensen, die als vrijwilliger aangemeld zijn om nederlands te praten over alledaagse dingen met mensen die beter nederlands willen spreken.

Google 'taalmaatje', dan kom je vanzelf bij die vrijwilligers terecht.

Succes !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ook Nederlandse tv. probeer de krant te lezen.
Hardop lezen, is toch een goede oefening.
En thuis met huisgenoten Nederlands spreken. Bij Vluchtelingenwerk vragen om een taalbuddy. Of anders bij een vrijwilligersorganisatie. Je kan ook even langs maatschappelijk werk gaan om te vragen of ze je bij het vinden van een taalbuddy willen helpen.

Veel succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je hebt geen voorbeeld, dus maak veel fouten.
Of.....je moet de NL taal al heel goed beheersen. Dan zul je merken dat je na een jaar of 50 de verkeerde taal spreekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan beter naar bijles ofsow en anders moet je gewoon flink boeken lezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehmm.. Ik vind van niet. Want dan weet je niet of je fouten hebt gemaakt. En ik zou meer met mensen om gaan die redelijk goed nederlands kan praten, zonder die straattaal en gescheld. Bijvoorbeeld met oudere mensen. Die kunnen je goed helpen =D En bij les kan je ook nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in je eentje praat lijkt alles veel beter. Maar je wordt niet gecorrigeerd en je leert geen nieuwe woorden bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,want als je dan fouten maakt,heb je niemand,die je corrigeert en blijf je de gemaakte fouten herhalen. Het beste is om tegen en met iemand te spreken,die de nederlandse taal wel goed beheerst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat help niks,je hersens ontwikkelen zich niet zo