De term "weeralarm"is dat van de laatste jaren, of bestond dat ook al in de jaren 60?

Dit n.a.v. een film die ik zag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Het beste antwoord

Zo te zien is het eerste 'weeralarm' in 2001 afgegeven. Ik denk dat voordien het woord niet eens bestond...
AWM
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een weeralarm is echt iets van de laatste jaren de eerste weeralarm werd zoals hierboven gezegd in 2001 afgegeven.

Dit systeem is door alle kritiek op het systeem"Dat om er elk sneeuwvlokje een weeralarm afgekondigd word" al weer veranderd en sinds 1 februari 2010 hebben we een vernieuwd systeem.

Hieronder pagina 5 kan je de aanpassingen zien. (PDF)