Heeft 'J.' (zonder de quotjes) een bepaalde betekenis in een mail ? Als smiley of zo ?

Ik krijg plots een aantal mails waarin aan het einde van een zin in de mail een hoofdletter J en een punt staan.

De mailtjes komen van verschillende personen.

Is dat (een héél) toevallige typefout ? Of heeft het wellicht een bepaalde betekenis ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vreemd, hebben die mensen een relatie met elkaar? Collega's, familie, club?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Nee, die mensen kennen elkaar verder niet. Wel zitten ze beiden in de horeca.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De letter J in het lettertype Wingdings geeft... een smiley.... Als de computer dit lettertype niet herkend in en het standaard lettertype gebruikt krijg je dus J. Dit is bvb zo in een mailvoorbeeld in Outlook...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Hieronymus81 Knap gevonden/bedacht, weet niet of dat het geweest zal zijn, maar alsnog.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Probeer maar eens in Word :-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik geloof je gelijk J.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://pc.net/helpcenter/answers/letter_j_in_email_messages
Amadea
7 jaar geleden
Juist ja, deze: ☺
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Hoe krijg je dat voorelkaar Amadea?
Ik heb nog nooit een echte smily hier gezien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alt-1 Probeer ook 2,3,4 etc
Amadea
7 jaar geleden
Ik doe dat met de Speciale tekens, die staan in Windows 7 onder de Bureau-accessoires. Omdat ik die vrij geregeld gebruik staan ze (net als de Rekenmachine) in mijn Startmenu.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

▲▲
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

▲ ▲

Het beste antwoord

Ja, dat klopt. Ik heb ook een aantal contacten die dat gebruiken, In hun mailprogramma zien zij een smiley, maar bij mij komt het over als J.
Ik weet het inmiddels en beschouw het dus maar als :-)