Waar komt de uitspraak "Heeft de batterij/accu nog prik" vandaan?

Ik weet dat er mee bedoelt wordt of de accu nog vol genoeg is, maar ik vroeg me af waar het vandaan komt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
2K

Antwoorden (1)

Hou je tong maar eens aan een volle en lege 9 volt blok, dan weet je wel welke nog 'prikt'.
Ook denk ik dat de uitdrukking te maken heeft met het open laten staan van een limonade fles waardoor de prik eruit gaat en dus niet meer zo lekker is.
Trouwens alles op eigen verantwoording :-)