Wat is submedia?

Wat wordt er bedoeld met subtype media?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
Amadea
8 jaar geleden
In welk verband moeten wij dat zien, wat is de context?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het gaat over communicatiemiddelen/media ''specificeer het subtype medium dat je gebruikt''

Antwoorden (1)

Het blijkt dus over varianten van de gewone media te gaan.

Een medium is een voorwerp waarop gegevens kunnen worden opgeslagen of opgenomen. Een cd, dvd, diskette, USB-stick en dergelijke. Media zijn informatiedragers die worden gebruikt om een boodschap over te dragen. Dat zijn bijvoorbeeld de televisie, de radio, internet, de krant.

De lokale radio-omroep is een voorbeeld van een subtype medium. Het plaatselijke huis-aan-huisblad. Of een vaktijdschrift.
Amadea