Wat betekent loft ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
5.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Film gezien?

Het beste antwoord

Definitie

Er bestaat geen consensus over wat een loft precies is. Sommigen vinden dat het begrip alleen verwijst naar fabrieken en pakhuizen die zijn omgebouwd tot woningen. Karakteristiek zijn dan de hoge woonruimte met grote ramen, steunbalken of kolommen die de vloeren en het dak dragen en houten of betonnen vloeren. De voormalige functie van het gebouw is doorgaans nog zichtbaar.

Projectontwikkelaars menen echter dat loft slaat op alle appartementen die voldoen aan bepaalde ontwerpprincipes, zoals open ruimte, grote ramen, karakteristieke uitstraling en een stedelijke omgeving. Dit kan net zo goed een nieuwbouwproject zijn als een oude fabriekshal.

Als deze discrepantie iets aantoont, dan is het wel dat lofts gewild onroerend goed zijn en een appartement meer kan opleveren als het het predicaat 'loft' kan dragen. Om de 'echte' lofts van de 'nep'-lofts te onderscheiden is een nieuwe, vooral in Amerika gangbare terminologie ontstaan: new loft, fake loft, soft loft, loft-inspired, true loft, pro loft, extended loft en loft-influenced.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een loft is een grote woning die doorgaans uit één ruimte bestaat die de bewoner naar eigen inzicht kan indelen...

Toegevoegd na 19 seconden:
had je trouwens zelf ook op wiki kunnen vinden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeievraag vind ik leuker :-D
"Een loft is een grote woning die doorgaans uit één ruimte bestaat die de bewoner naar eigen inzicht kan indelen. In die zin lijkt het principe op een studio met dien verstande dat een studio veel kleiner is. Lofts worden vaak multifunctioneel gebruikt door wonen en werken te combineren. Lofts zijn te vinden in voormalige industriële gebouwen, fabriekshallen, pakhuizen et cetera, die voor bewoning geschikt zijn gemaakt. Het is in oude centra van grote steden een populaire, zij het geen goedkope, manier van wonen."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Loft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de Dikke van Dale:
Woonruimte zonder binnenmuur op de bovenverdieping van m.n. een voormalig industrieel pand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
loft is Fries voor lucht !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!