Welk studiemateriaal is goed voor het First Certificate English Cambridge?

Door de bomen zie ik het bos niet meer: ik zoek materiaal voor zelfstudie, om het FCE Cambridge te behalen. Ik zoek een boek, waarin uitleg staat, ook over de grootste valkuilen op het examen, en tips, bij elk van de verplichte onderdelen op het echte examen.

Verder zou ik bij dat boek graag willen dat er een cd / cd-rom bijzit, zodat je het spreek- en luistergedeelte kunt oefenen.

Er is zoveel materiaal te vinden, maar ik durf niet te zeggen wat goed is, iemand ervaring?

Ik heb de volgende combinatie gevonden, maar ik weet ook niet of deze geschikt is. En of dit niet veel te duur is dan nodig:
http://www.cambridge.org/us/cambridgeenglish/catalog/cambridge-english-exams-ielts/cambridge-english-first-1-revised-exam-2015/cambridge-english-first-1-revised-exam-2015-authentic-examination-papers-cambridge-english-language-assessment-students-book-pack-students-book-answers-and-audio-cds-2-students-book-answers
http://www.cambridge.org/us/cambridgeenglish/catalog/cambridge-english-exams-ielts/cambridge-english-first-1-revised-exam-2015/cambridge-english-first-1-revised-exam-2015-authentic-examination-papers-cambridge-english-language-assessment-audio-cds-2

Kan iemand mij helpen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Of
http://www.mycambridgeshop.ch/epages/es113755.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/es113755_Cambridge_Online_Shop_-Cambridge_Exams-Authorised_Centre_-English_Examinations_Tests_Esol/Products/40041-4

of http://www.mycambridgeshop.ch/Cambridge-English-First-1-FCE-Self-Study-Pack-for-revised-exam-from-2015

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
1.8K
Erna55
8 jaar geleden
Waar wil je je inschrijven om examen te doen ?
Daar kun je advies krijgen voor de studieboeken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik was van plan om bij de British Council in Den Haag in te schrijven, hier volg je namelijk geen lessen (alleen zelfstandig dus, vandaar de vraag) en maak je alleen daar het examen.
Erna55
8 jaar geleden
Over je studieboekenlijst kan ik niets zeggen.
In het examen wordt gekeken hoe goed je woordenschat is en hoe goed je grammatica.
Advies dat ik van een taalkundige kreeg: exposure to english.
Dus zorg dat je jezelf veel blootstelt aan het Engels.
Bv: kijk veel naar de BBC en lees veel Engelse boeken. Wanneer je nog op vakantie wilt gaan dan is Engeland een goede keus. Er zijn verschillende nivo's.
Grofweg gezegd : A1 kun je halen met een laag middelbaar school nivo.
Bij C2 ben je een ( near) native speaker.
Bordensteker
8 jaar geleden
Als nuttig tussendoortje is het misschien wel aardig om regelmatig even de dagelijkse vier taalvraagjes op te lossen op de Engelse pagina van “Beter Spellen”:
http://www.nubeterengels.nl/website/index.php?pag=1

Antwoorden (1)

Ego4u.com is handig voor writing. Speaking moet je goed oefenen. Zorg dat je het boek hebt gelezen bij writing. Als dat zo is kan je van te voren al een hele goede samenvatting schrijven en die uit je hoofd leren. Die samenvatting kan je er bijna altijd wel in kwijt.