Wat is de juiste manier van notatie van namen in een database? Bijv. mevr. A.J. van Lierse - van der Knaap?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zoals je zelf wilt! Maar hoe ik dat altijd heb gedaan toen ik de ledenadministratie van een vereniging bijhield: een exceldocumentje waarin ik de delen van de naam uitsplitste over verschillende kolommen. Bijvoorbeeld: Voorletters: A.J. Voornaam: Tussenvoegsel: van Achternaam: Lierse - van der Knaap (NB je kunt natuurlijk ook meisjesnaam met bijbehorend voorvoegsel eigen kolommen geven!) Dhr./Mevr: Mevr. En dan over het algemeen verder met de kolommen: Postcode Huisnummer Huisnummertoevoeging Straatnaam Woonplaats Vast nummer Mobiel nummer En wat je er maar nog meer kwijt wilt! Als je vooral graag een lijst wilt die je uit kunt printen, dan zou ik het op alfabetische volgorde van achternaam doen: Lierse - van der Knaap, mevr. A.J. van

Dat ligt eraan waarvoor je het gaat gebruiken. Als je ALTIJD "mevr. A.J. van Lierse - van der Knaap" zo schrijft dan kun je het heel goed in 1 veld opslaan. Maar als je wilt kunnen sorteren of geslacht bijvoorbeeld moet dit al apart. Dus er is geen juiste manier, alleen de beste manier voor jou toepassing.

Lierse A.J. van Mv Knaap van der Mn Eigenlijk zoals het geloof ik in het telefoonboek vermeld wordt. Was dit je vraag?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100