Alleen de eerste is goed.
Elk college van B & W heeft namelijk maar 1 burgemeester.
Computoon
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
zoek het op en
Het college van burgemeester en wethouders

Andere antwoorden (1)

"De colleges van burgemeester en wethouders" is juist, want "college van burgemeester en wethouders" is een vaste uitdrukking. Hiervan hoef je dus alleen van het woord "college" het meervoud te gebruiken.
Antoni
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
zoek het op en
Het college van burgemeester en wethouders
Antoni
9 jaar geleden
De vraagsteller is, zo begrijp ik uit de "S" bij "burgemeesterS" in de vraag, op zoek naar het meervoud van "het college van burgemeester en wethouders".