Het argument dat iedereen iets moet doen en jij dus ook is dat een drogreden?

Vandaag gaf ik aan op het werk dat mijn gegeven werkbroek te lang was. Zij gaven aan dat je dat zelf moet vermaken. Ik zei dat zei mij passende kleding moeten geven en anders de kosten moeten vergoeden. Zij gaf aan dat iedereen dit zelf moet doen of bekostigen. Volgens mij is dat geen geldig argument.

Is het zeggen dat iedereen iets moet doen en jij dus ook een drogreden? Of heeft het een andere benaming?

9 jaar geleden
in: Taal
2.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
dit gaat niet om een argument, dit gaat om het beleid van het bedrijf, dat is wat anders
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maakt niks uit of het taalkundig eventueel een drogreden is ; je moet gewoon je eigen broek korter maken. Klusje van niks, zelfs op de hand.
Computoon
9 jaar geleden
Kunnen ze geen werkkleding in de juiste maat bestellen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het vervelende is dat kleding vaak niet de juiste maat heeft (in mijn geval). Als ik broeken ga kopen, moet ik ze altijd korter maken. Ik koop ze altijd op de juiste breedte, maar dan is de lengte weer te lang zodat ze ingenomen moeten worden. Als ik ze koop op de juiste lengte zodat ik ze niet hoef in te nemen, dan kan ik er niet in omdat ik ze niet verder aan krijg dan net onderaan mijn billen. Kennelijk heb ik de goeie verhoudingen niet. Waar ik werkte hadden ze ook werkkleding, maar er was bijna niemand in onze groep die in de broeken paste zonder dat er eerst wat aan vernaaid moest worden. Zelfs de maat die het dichtst in de buurt kwam, was altijd te lang. zodat de pijpen altijd ingenomen moesten worden. Of je zag collega"s met opgerolde broekspijpen rondlopen. En dat gold voor de meeste mensen bij ons in de groep.
Castle
9 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Ik snap dat er mensen bij zijn die de situatie aangrijpen om te reageren i.p.v. de vraag maar het gaat me echt even om de vraag.

Het beste antwoord

Ja, dit is een drogreden, in het bijzonder een dooddoener: "Het is nu eenmaal zo!", "Zo doen wij dat nu eenmaal hier!".

Een dooddoener (of machtspreuk) is een nietszeggend argument dat een gesprek van het onderwerp afbrengt, waardoor een verdere gedachtewisseling wordt afgesneden, het dood doet slaan.
Antoni