Is de naam Voedsel en Waren Autoriteit niet dubbelop?

Is voedsel niet een waar? Wat valt er dan onder waren? Het lijkt me dat de VWA alleen geinteresseerd is in voedsel als het als product(waar) op de markt wordt gebracht. Zou het dus niet gewoon de Waren Autoriteit moeten zijn?

Toegevoegd na 8 uur:
Heb het gevoel dat mijn vraag niet begrepen wordt. Ik beweer:

1. Kleding is een waar.
2. Melk(voedsel) is een waar.
3. Voedsel valt onder waren.
4. Voedsel en Waren Autoriteit is dubbelop.
5. Banken en Meubels Winkel zou net zo stomme naam zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Het beste antwoord

Nee, voedsel en waren zijn beide heel verschillende dingen. Voedsel is alles wat eetbaar is, en waren zijn o.a. handelsartikelen.

voedsel
Te gebruiken voor elke stof die kan worden verteerd of geabsorbeerd door een menselijk of dierlijk lichaam. Dient als bron voor energie of een essentiële voedingsstof, om weefsel aan te maken of te vervangen of om de honger te stillen.
Categorie: Materialen > materialen naar functie.
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10491

waren
handelsartikelen, koopwaar, goederen dwalen, zweven
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/waren

waren
•goederen
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/waren

waren
1) Beschermen 2) Dolen 3) Dwalen 4) Goederen 5) Handelsartikelen 6) Handelsgoederen 7) Handelswaar 8) Koopmansgoederen 9) Koopwaar 10) Omdolen 11) Rond gaan 12) Rond hangen 13) Ronddolen 14) Ronddwalen ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze houden zich ook bezig met de verpakking waarin voedsel wordt aangeboden aan de consument.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus? Ben je het met me eens of niet?
De tekst van de Warenwet zegt over "waren": roerende zaken waaronder eetwaren, met inbegrip van kauwpreparaten andere dan tabak, en drinkwaren alsmede bij algemene maatregel van bestuur aan te wijzen onroerende zaken;
Dus waren is niet alleen voedsel, maar er kunnen ook onroerende zaken onder vallen, welke dus geen voedsel zijn. Denk bijvoorbeeld aan verpakkingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok dus uit je antwoord blijkt dat je het met me eens bent?! Als je zegt dat voedsel onder waren valt is Voedsel en Waren Autoriteit dubbelop net zoals je de Monopoly en Spelletjes Club op zou richten. Ik heb nergens gezegd dat alleen voedsel een waar is. Ik heb alleen maar geprobeerd aan te geven dat voedsel binnen de waren valt net zoals paperclips en aanstekers.