waarom als je op school zit krijg je engels en zo terwijl je misschien niks met dat wilt gaan doen later waaromn is dat dan zo belangerijk?

Toegevoegd na 1 dag:
gwn engels maar aardrijksckunde en accent uur

Toegevoegd na 1 dag:
met gwn bedoel ik geen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
3.2K

Antwoorden (22)

Omdat engels in veel landen gesproken word.
Het is erg handig om het te spreken en te schrijven dus!
Hoe moet je anders bier en bitterballen bestellen in het buitenland;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is belangrijk omdat je dan later kunt communiceren met mensen over de hele wereld. Als je een keer op vakantie bent, of als er een keer een buitenlander iets aan je vraagt.
Als je op vakantie bent, je auto wordt gestolen, maar je kunt geen engels en er is geen tolk, hoe wil je het dan gaan uitleggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je nu nog helemaal niet weet wat je later gaan doen, hoe jouw leven zal verlopen.
Het onderwijs is afgestemd op onze wereld zoals die nu in elkaar zit, en alles wat je nu leert, kan je later van pas komen, en dan ben je blij dat je er iets over hebt geleerd.

Echt, ik spreek uit ervaring!

Doe je best!

Toegevoegd na 18 minuten:
""gaan doen"" moest zijn ""wilt gaan doen""
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien om jouw algemene ontwikkeling op een hoger niveau te brengen. Nooit weg.......!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat snap ik in jouw geval ook niet. De leraren zouden er beter aan doen je Nederlands wat bij te spijkeren. Dat iedereen Engels moet kennen komt omdat het gesproken wordt door veel mensen, maar nog meer mensen spreken Spaans en nog veeeeeeeel meer spreken Chinees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het de belangrijkste taal is ter wereld.

Maar ik ben met je eens dat ze vandaag de dag beter 2 uur Nederlands kunnen geven i.p.v. één uur Nederlands en één uur Engels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is belangrijk. Nog even en er staan 1,2 miljard Chinezen voor de deur.
Tegenwoordig hoort het tot je basis algemene ontwikkeling en wees blij! Heel veel is Engels gesproken en geschreven en ik ken veel ouderen die wilden dat zij het op school hadden geleerd. Stel je eens voor dat je geen woord Engels kent. Zelfs in onze eigen taal zit zoveel Engels dat je bijna niet meer zonder kunt. Het gaat zelfs zo ver dat er soms bij iets dat je gekocht hebt, alleen een Engelse gebruiksaanwijzing zit. Dit komt omdat Engels een wereldtaal is en dus iedereen geacht wordt er iets van te weten.
amc
14 jaar geleden
Engels is de belangrijkste wereldtaal.

Altijd makkelijk als je op vakantie gaat, dan kan je in ieder geval altijd de weg vragen als je verdwaalt bent want bijna iedereen kent wel een woordje engels of er is altijd wel iemand nog in de buurt die dat zou spreken.

Ook is het handig als de ondertiteling wegvalt op t,v dan mis je toch niet waar het overgaat.

Bovendien weet je nooit waar je later nog eens gaat solliciteren, voor het zelfde geld vragen ze of je engels spreekt.

Zo kan ik nog wel een paar redenen opnoemen, maar het punt blijft dat je het echt niet voor niets leert op school.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niks wil kunnen volgen is dat ook helemaal niet nodig, die hele school niet. Waar zou je het voor doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je misschien als je verder gaat studeren een boek krijgt die in het Engels in geschreven. Dan ben je echt blij dat je Engels hebt gehad op school.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Engels is heel belangrijk. Je kunt het later nog veel tegenkomen, zeker als je bij een bedrijf komt te werken met internationale contacten. Wel doen dus, Engels leren!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet uit ervaring dat dit heel afgezaagd klinkt. Maar aub, aub, aub, aub leer zoveel als je kunt.

Ik had diezelfde instelling en heb het geluk gehad dat het op mijn school vroeger (lees 20 jaar geleden) verplicht was om Engels, Duits, en Nederlands te leren. Toen dacht ik ook, 'dat heb ik nooit nodig'. Op mijn vervolg opleidingen na het voortgezet onderwijs tot aan de HAS den Bosch toe was Engels en Duits verplicht.
Ik had nog de keuze om Frans te leren maar dat vond ik toen ook niet nodig.

Tijdens mijn middelbare studie ben ik voor 8 weken in Engeland geweest. Daarna nog een half jaar in Canada waar ik zowel in het Engelstalig gebied als het Franstalig gebied heb gewerkt. Dus daar had ik het al hard nodig.

Nu anno 2010 is mijn leven zo veranderd dat ik voor mijn werk Europa doorreis. Ben eigen ondernemer en door verandering van bedrijfvoering moet ik nu regelmatig Engels en Duits spreken.
Doe zaken in Scandinavische landen waar Engels ook weer handig is. Oostenrijk en Zwitserland lenen zich goed voor het Duits.
Ben nu met een cursus Zweeds bezig en waarschijnlijk dat ik het Frans ook een keer oppak.

Je ziet wel. Ik had ook het gevoel dat ik het nooit nodig had. En dat mijn leven in mijn eigen stadje tot aan mijn dood hetzelfde zou blijven. Het heeft allemaal anders uitgepakt. Is veel uitdagender geworden en dankzij de talen kom ik nu op heel veel plaatsen waar ik veel interessante mensen ontmoet.

Wat wil jij met je leven??

Toegevoegd na 1 dag:
Door je vraag te veranderen geef jezelf al het antwoord op je eigen vraag.

Cherise, geloof het nu maar, alles wat je nu kan en mag leren ga je later op een of andere manier toch een keer gebruiken. Dus ook aardrijkskunde. Ikzelf reis door Europa en dan is het toch wel erg handig dat je wat van alle landen geleerd hebt. Zaken doen en werken met mensen uit verschillende landen wil ook zeggen dat je van alles een beetje kennis nodig hebt om goed te kunnen communiceren. Ook buiten het zakelijke.

Ik hoop dat je deze info van ons alle antwoorders aanneemt en probeer zoveel mogelijk te leren nu het nog "gemakkelijk" kan. Ikzelf ben een cursus Zweeds bezig en het gaat toch niet meer zo gemakkelijk als vroeger.

Succes en leer ze, misschien kom ik je later nog wel eens tegen bij een of ander bedrijf in Europa. Bedank me dan maar namens allen die jouw hebben proberen te motiveren hier.
Succes

Met vriendelijke groet,
Pierre
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze weten nooit van te voren wat je met je geleerde kennis gaat doen. Daarom heet het ook algemeen onderwijs. Als men wel precies wist wat jonge mensen voor keuzes zouden willen maken, zou het onderwijs daarop kunnen worden toespitsen. Vele vakken voor het onderwijs komen te vroeg voor jonge mensen en zeker voor jongens, die 4 jaar in hersenontwikkeling achterlopen op meisjes. Nu is het met het Engels niet zo'n probleem, want dat heb je altijd wel een keertje nodig, b.v. als een toerist je de weg vraagt. Altijd handig. Maar ik kan je wat vertellen. Ik leerde vroeger op de technische school hoe je klinknagelverbindingen moest uitrekenen. Ik had daar een acht op. Toe ik een baantje kreeg bij een bedrijf wat stoomketels fabriceerde, werd daar alleen maar elektrisch gelast. Dus kon ik weer opnieuw beginnen. Maar niet geklaagd, uiteindelijk ben ik toch directeur geworden en daar had ik helemaal niet voor geleerd. Wel had ik toen weer iets aan het Engels. De weg naar de top is ondoorgrondelijk. Dus stug doorgaan met leren.

Toegevoegd na 7 minuten:
toespitsen + toegespitst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ik heb me dat in mijn jeugd wel eens afgevraagd natuurlijk, en niet alleen over Engels. Totdat ik een Zweeds vriendje tegenkwam. Die had gelukkig ook eieren voor zijn geld gekozen en Engels geleerd op school. Konden we gezellig in het Engels met elkaar praten over al die onnodige zaken die we op school hadden geleerd. Je weet natuurlijk nooit hoe je leven gaat verlopen. Dus het is wel belangrijk om je op alle kanten zoveel mogelijk voor te bereiden. Het zou jammer zijn als je bijvoorbeeld geschiedenis totaal onnodig vindt op dit moment om op een later tijdstip te ontdekken dat dat een van de vakken is die je nodig hebt bij de studie die je dan wilt volgen of het beroep dat je wilt uitoefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
engels komt vaak voor.op tv op internet,teksten bij muziek,handleidingen enz. enz. Je maakt t jezelf een stuk makelijker om informatie in te winnen en de wereld om je heen te begrijpen door engels te leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zo'n leeftijd weet je meestal nog niet zeker welke richting je op wil. Dat kan erg veranderen in een paar jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je vooruit komen in het leven dan is Engels onontbeerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij van te voren weet wat je in je latere leven nodig hebt en wat niet, dan kun je binnen de kortste keren miljonair worden als toekomstvoorspell(/st)er ;)

Het is ongelooflijk hoeveel je opsteekt van de middelbare school. Ik had nooit verwacht dat aardrijkskunde mij iedere dag zou helpen (als creatief therapeut).

Het is vreselijk belangrijk dat je een algemene ontwikkeling krijgt. Anders kun je in je latere leven de simpelste verschijnselen niet verklaren, begrijpen of verzinnen. Zonder engels bijvoorbeeld kun je bijna geen teksten begrijpen, liedjes horen, televisie kijken, vrijwel niet studeren, moeilijk op vakantie, etc.

Doe gewoon stinkend je best, dan ben je er in de kortste tijd van af! Ik had op de middelbare school regelmatig precies dezelfde vraag als de jouwe, maar oh wat ben ik blij dat ik heb doorgezet. Onderschat dit niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga je nu opeens van Engels naar Aardrijkskunde?

Aardrijkskunde is belangrijk voor je algemene ontwikkeling. Het hoort er gewoon bij dat je een klein beetje besef hebt van hoe onze wereld in elkaar zit, en kunt nadenken over aardrijkskundige vragen (Wat is Waar en Waarom Daar? Hoe is ons natuurlijk milieu van invloed op de keuzes die we maken?).

Dit gaat je later nog van pas komen op allerlei momenten. Dat je er nu misschien het nut niet van inziet of zelfs stevig van baalt, is een ander verhaal. Maar geloof me: ooit kijk je er op terug en weet je dat het nut gehad heeft. Al was het al maar omdat je dan nog eens een interessant gesprek met iemand ergens over kunt voeren.

Accent uur: wat is dat? Een soort mentoruur? Of een uur waarin je keuze-activiteiten kunt doen of bijles voor bepaalde vakken kunt volgen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is erg belangrijk voor je algemene ontwikkeling. Mocht je later toch nog toevallig in je werk iets ermee te maken krijgen dan is dat wel zo makkelijk, ook al denk je u van niet.
In mijn vak heb ik heel veel met de Franse taal te maken, en ik was vroeger van mening dat ik niets met het vak Frans zou gaan doen. Maar ik was ook van mening dat ik iets heel anders zou gaan doen dan dat ik nu doe!
Als het je een beetje ligt kan je er het beste je voordeel van nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen Engels spreekt kun je maar communiceren met 25 miljoen mensen, dat gaat vervelen. <-SARCASTISCH

Daarom Engels, het verbreed je wereld en het is jou directe lijn naar het buitenland.

Aardrijkskunde is de studie van de wereld om je heen. Op de middelbare school proberen ze je zo algemeen mogelijk op te leiden, dus vandaar Aardrijkskunde.

Pas als je voor je beroep gaat studeren straks op het MBO, HBO of Universiteit kun je al die vakken die je niet leuk vind schrappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland is van oudsher een echt handelsland. Veel van onze successen uit het verleden zijn ontstaan vanuit het feit dat wij hollanders goed in staat zijn ons aan te passen aan andere culturen en volkeren. Het spreken van de taal (het belangrijkste communicatiemiddel)is dan ook van grote waarden. Jaren lang zijn wij de enige natie die handel met Japan hebben kunnen drijven.
Nederland is ook klein t.o.v. veel andere landen of naties.
Het spreekt dan ook voor zich dat wij meer moiete doen om buitenlands te spreken dan dat buitenlanders onze taal leren die door zijn bijzonder klanken ook nog maar door zo weinig andere volkeren kunne worden gesproken en Nederlans ook een lastige taal is.
Bij engels komt daar dan ook nog bij dat het een veelgebruikte wereldtaal is die ook in de moderne tijd met computerterminologie doorspekt is.
Er wordt wel een inhaalslag gevoerd maar daarvan zal ik het eind denk ik niet meemaken. Het is onvermijdelijk met het engels in kontakt te komen voor een westeuropeaan en wees maar blij met het engels want spaans of arabisch of chinees is voor ons veel lastiger. So be clever and learn your lesson well.
En....altijd handig als iemand op GV een vraag heeft over engels.