Moet er een komma tussen twee dezelfde woorden bijvoorbeeld, hang je je jas op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
11.6K

Het beste antwoord

Nee, dat moet niet. Het is een fout die veel gemaakt wordt.
De komma in de zin is overbodig, het is namelijk één zin.
De komma wordt ingezet waar je tijdens het praten een korte pauze inlast, de zin uit het voorbeeld zou je ook niet in twee delen opzeggen.

Toegevoegd na 55 minuten:
Er zijn wel zinnen te bedenken met een komma tussen twee dezelfde woorden. Maar dat je daar een komma plaatst, heeft niets te maken met het feit het twee dezelfde woorden betreft.
Voorbeeld: "Hij zag boeken, boeken en nog eens boeken".
SimonV