Waarom wordt een hoerenloper ook wel een doffer genoemd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
1.1K
Cryofiel
9 jaar geleden
Doffer? Voor mij is een doffer een duif.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klopt Cryofiel maar het woord wordt ook wel voor een hoerenloper gebruikt.

Het beste antwoord

Een doffer is een duif. Een mannetjes-duif om precies te zijn.

Doffers kun je soms op de stoep aantreffen terwijl ze een duivin proberen het hof te maken. Zij zal doen of het haar niets interesseert waardoor de doffer erg zijn best moet doen.

Van dat spel tussen de duiven valt vooral de Doffer met zijn overduidelijk seksuele bedoelingen op. De link met de hoerenloper is dan snel gelegd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vermoedde al zoiets. Bedankt voor uw antwoord.