is de term: het product is op een blauwe maandag gemaakt corect?

Bijvoorbeeld het toetsenbord is DOA (Death On Arrival).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
5.4K

Antwoorden (2)

Als je wilt zeggen dat het een slecht product is, dan is "blauwe maandag" niet de juiste term. Je zou dan kunnen zeggen dat het een "maandagochtend model" is.

Toegevoegd na 1 minuut:
"Blauwe maandag" wordt meestal gebruikt om een korte periode aan te duiden. Bijvoorbeeld: Ik heb een blauwe maandag bij een toetsenbordenfabrikant gewerkt.
bamibal
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ja ik noem dat soort dingen ook "maandagochtend producten" +
Het kan in deze context een juiste uitdrukking zijn.
Hiermee geef je aan dat er (te) weinig tijd is besteed aan de productie.
In de door jou geformuleerde zin impliceer je daar weer mee dat dit een directe invloed heeft gehad op de kwaliteit van het product.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overigens is het 'dead on arrival' en is het woord 'corect' is ook niet correct. ;)
Amadea
9 jaar geleden
En het is geen term maar een zin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, scherp. :)